lørdag 29. november 2008

Pynta pepperkakehus, pynta til advent å slik koseri=)

Jeg hadde på melis og Oliver
pynta med godteri. Var stas dette
ja virka det som=)
Hjertene er for øvrig kunstig..

Kalenderne som Anne
har brodert=)
Oliver sin til venstre med en
fruktkaramell hver dag.
Selma sin til høyre med hårstrikk,
kliper og vaskekluter.
Ho er jo bare 9 mnd. så jeg
legger ikke så mye i det...




Adventsstue, du ser hvordan
arbeidsforelingen er her i
huset *knegg*


Ennå en kalender, denne jeg kjøpte
å fikk Birgit til å
brodere. Det blir ikke kjøpt
flere slike så denne får
være felles etterhvert
Selma vokser til..

Adventsspisestua..
Kjøpte 6 brikker på Ica Maxi,
de måtte visst frem for husets
sønn. Veldig fine motiv, selv
om dere ikke ser det her no da...

Adventsloftstua..
Må fjerne de turkise pledda
ser jeg i ettertid, haha...

Plutselig kom jeg på det, jeg hadde 2

plommerøde liftgardiner liggende fra i fjor.

De ble aldri hatt opp på noe barnerom....

Men Christina kom med ett forslag at hvorfor

ikke ha lift i gangen nede pga yttertøyet til barna

hang omtrent i gardinene. Hehe. Å siden jeg

hadde to ble det da hengt opp begge plasser..

rart hva man kommer på, hehe.

Ha ei fin adventstid folkens:-)

Nå ble det sånn annahver linje igjen arg.

4 kommentarer:

Christinas låvebutikk sa...

Se der ja musa! Ble jo kjempebra dette også med lift!
Må ta oss en tur på besøk før jul!
Kanskje søndagen neste helg! Bare kanskje!!!!
Klem!

Line:) sa...

Hei for et koselig adventshus du har laget:)Ska begynne i morgen jeg...ting tar tid med denne "store" magen i veien he he.
Takk for koselig hilsen!
Klem

~ Marit ~ sa...

Ojojoj, der e jula på full fart inn ja ser e. Så koseli da :)
Får smett inn her en tur om julestemninga ikkje dukka opp for fullt før jul, trur e!

Mette :) sa...

Åh, nå fikk jeg lyst på pepperkakehus!
Takk for hyggelig kommentar på bloggen min!
SP er forkortelsen for sukkerpasta. Ingredisensene er hvit sirup, gelatin, vann,flott og melis. Brukte marshmallows før,men har gått bort fra det, for jeg synes SP er bedre!
Slipper det klisset med marshmallows også!